Startupbootcamp-deelnemers al 3,2mln opgehaald

De tien ecommerce-startups die door startup-accelerator Startupbootcamp zijn geholpen, hebben in drie maanden tijd al meer dan 3,2 miljoen euro aan financiering opgehaald. De jonge bedrijven verwachten hiermee grote stappen te kunnen maken in de komende twaalf maanden.

Startupbootcamp organiseerde op 22 januari haar jaarlijkse E-commerce Demo Day. Hier presenteerden de startups, afkomstig uit zes verschillende landen, de resultaten die zij hebben bereikt met behulp van de mentoren, partners en het team van Startupbootcamp.

‘Banken minder beweeglijk dan startups’
Het evenement vond plaats in het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht en werd geopend door diens CIO René Steenvoorden. Die begon de dag door te zeggen dat de wereld is veranderd onder invloed van het internet en de digitalisering. “Niets nieuws eigenlijk, verandering is van alle tijden. Maar om erin mee te kunnen, moeten we onze mindset aanpassen. Agility is dus noodzakelijk. Wij als grote bank zijn veel minder ‘beweeglijk’ dan startups. Daarom werken wij graag met deze jonge, innovatieve bedrijven samen en partneren we met Startupbootcamp”, zo zei hij.

Het thema tijdens de dag was ‘The Next Level’. De ecommerce-startups die zichzelf presenteerden, bouwen voort op bestaande ecommerce-oplossingen en brengen volgens Startupbootcamp-oprichter Patrick de Zeeuw daarmee de ecommerce-sector naar een hoger niveau. Volgens managing director Sal Matteis veranderen deze startups de manier waarop we naar ecommerce, retail, betalingen en innovatie kijken. “Ik geloof dat het internet nog steeds in de kinderschoenen staat. Startups laten ons de toekomst zien. Alle startups hebben twee dingen gemeen: ze beginnen heel klein en hebben de potentie om een grote impact te hebben op de markt”, zo zei hij.

Startups werken samen met gerenommeerde bedrijven
Demo Day was niet alleen een dag van mooie praatjes, er werden ook klinkende feiten gepresenteerd. Zo heeft online adviesplatform 24sessions nu ook de Rabobank, Achmea en ING in haar klantenkring, gaat Clickly samenwerken met Shopify en gaat liateR zijn 3d-salesoplossing leveren aan het vliegveld van Athene. En ShopAds, een dienst voor de plaatsing van effectieve banners, heeft onlangs Praxis en de Makro als klanten binnengehaald.

Startupbootcamp heeft sinds haar start in 2010 al meerdere programma’s gelanceerd en daar komen er nog steeds nieuwe bij. Zo zijn er in Amsterdam binnenkort FinTech en Cyber Security en wordt E-commerce in New York gelanceerd.

Verder lezen

Reacties