In 20 minuten 10 nieuwe klanten binnenhalen.

Afgelopen vrijdag heb ik een korte presentatie gegeven tijdens de Business Blog Meeting. Steeds meer bedrijven ontdekken weblogs als een manier om de dialoog met klanten aan te gaan, meer zichtbaarheid te krijgen en meer klanten aan te trekken.

PR
Aangezien ik 3 maanden terug de zakelijke weblog startpagina Ondernemerslog.nl gelanceerd heb, was ik uitgenodigd hier iets over te vertellen tijdens de Business Blog Meeting. Eigenlijk ben ik nog niet aan PR van de website begonnen omdat de site zich eerst nog meer moet vullen met weblogs, maar omdat dit een kleinschalig congres was en de site al redelijk gevuld, vond ik het een leuke uitdaging. Ik heb in het kort verteld over het is ontstaan van Ondernemerslog, wat Ondernemerslog.nl precies is en wat het voor zakelijke weblog schrijvers kan betekenen. (Meer over Ondernemerslog lees je in een eerdere posting op deze site.)

Stroomversnelling
Uit mijn ervaringen met dit congres en andere zakelijke bijeenkomsten komt duidelijk naar voren dat af en toe spreken tijdens een congres of netwerkwerkbijeenkomst je bedrijf in een stroomversnelling kan brengen. Uiteraard moet je wel iets te vertellen hebben en het ook leuk vinden om te doen. Of over je angst heen stappen en het gewoonn eens proberen, je zult zien dat je veel reacties krijgt tijdens de bijeenkomst maar ook later via e-mail.

Resultaat: nieuwe klanten
Ik heb er in ieder geval een tiental aanmeldingen, een aantal recencies op weblogs en een interview aan over gehouden!

Kortom: Trek de stoute schoenen aan en geef zo nu en dan een lezing over je dienst of bedrijf!

groeten van Karlijn.

Verder lezen

Reacties