Bedrijfsblog

83% van bedrijven verwaarloost bedrijfsblog

Een bedrijfsblog is een goede en laagdrempelige manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij (potentiële) klanten. Toch houdt slechts 17 procent van de bedrijven het vol om te bloggen voor hun eigen website. De rest stopt na gemiddeld zeven posts.

Dit blijkt uit onderzoek van Contany.nl. Het bracht in kaart hoeveel bedrijven op geregelde tijden bloggen en hoeveel van hen weer vroegtijdig stoppen. Hieruit kwam naar voren dat 83 procent van de bloggende bedrijven dit niet volhoudt. De voornaamste reden om na een aantal posts er alweer de brui aan te geven is dat het bedrijf er te weinig tijd voor heeft of er zelf te weinig prioriteit aan geeft. Ook gaf iets meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven aan dat ze niet inzagen wat een blog hen nou oplevert.

Een bedrijfsblog is dan ook geen marketingkanaal dat direct resultaat oplevert, zoals een advertentie dat wel kan. Er moet inderdaad veel tijd, moeite en aandacht in worden gestoken, maar het is bovenal een kwestie van een lange adem hebben. Google hecht bijvoorbeeld steeds meer waarde aan een blog op de website met goede, unieke en relevante content.

‘Bedrijven zien niet wat bedrijfsblog hen oplevert’

“Het moeilijke van bloggen is dat je niet direct resultaat ziet. Veel van onze klanten geven aan dat ze weten dat het belangrijk is, maar dat ze niet weten wat het oplevert”, aldus Contany-eigenaar Jordi Bron. “De blogs van bedrijven zijn steeds vaker informatieve artikelen. Om goede kwaliteit te kunnen leveren moet er tijd voor vrijgemaakt worden. Omdat het vaak geen prioriteit heeft houden maar weinig bedrijven dit op periodieke basis vol.”

Bedrijfsblog

Verder lezen

Reacties