Knab heeft meer dan 100.000 ondernemers als klant
Knab kan een mijlpaal vieren. De online bank heeft namelijk sinds deze maand meer dan honderdduizend zakelijke klanten. Ondernemers maken nu bijna de helft uit van de ruim 200.000 klanten die Knab in totaal heeft.
De CEO van Knab, Robbert Bakker, heeft het nieuws van de mijlpaal vandaag zelf bekendgemaakt bij BNR Nieuwsradio. Hij vertelde daarin onder meer dat de bank de ondernemers al sinds de lancering ervan nauw heeft betrokken bij de ontwikkeling van het zakelijke pakket. “Hierdoor weten we heel goed wat een ondernemer nodig heeft om zijn of haar geldzaken goed te regelen.” Ook zegt hij daarnaast erg gefocust te zijn op een goede klantenservice. “En die combinatie slaat gelukkig aan.”
Knab vooral gekozen vanwege lage kosten
Nu zijn er tal van verschillende types ondernemers in ons land, maar Knab richt zich met het zakelijke pakket vooral op de behoeftes van de zelfstandige zonder personeel, de zzp’er. De bank heeft onderzoek verricht onder klanten en het blijkt dat de nieuwe zakelijke klanten vooral voor de online bank kiezen vanwege de lage kosten (genoemd door 53 procent), het aanbod (28 procent) en het gemak waarmee men bankzaken kan regelen (24 procent).
Het zakelijke pakket is erg in trek en wordt goed gewaardeerd. Dit blijkt ook wel uit het feit dat 91 procent van de zakelijke klanten aangeeft tevreden te zijn met de bank. Bakker weet wel hoe dat komt. “Ik luister regelmatig mee met klantgesprekken op onze klantenservice-afdeling. Daar merk je echt dat we zijn opgericht om het belang van de klant voorop te stellen. Een hoge klanttevredenheid is onze belangrijkste doelstelling.”
‘Tevreden klanten zijn meest waardevolle reclame’
Meer bedrijven zeggen de klanttevreden hoog in het vaandel te hebben staan, maar volgens Bakker is dit in hun geval geen lege huls. Het is vooral een goed businessmodel. “In deze snelle online wereld zijn tevreden klanten namelijk het meest waardevolle uithangbord dat je als bedrijf kunt wensen.”
Reacties