Ziggo

Ziggo de beste internetaanbieder

door Redactie

Als ondernemer kun je niet zonder internet. Je staat er nauwelijks bij stil, totdat het even niet werkt. En dan is er paniek. Uit een recent onderzoek blijkt dat glasvezelinternetters de minste storingen te verduren krijgen. Aanbieder Ziggo, waarvan het netwerk voor 97 procent uit glasvezel bestaat, werd onlangs door bezoekers van technologiesite Tweakers uitgeroepen tot beste internetaanbieder.

De Tweakers Awards, een publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten, werd dit jaar alweer voor de negende keer georganiseerd. In totaal werden er awards uitgereikt in 34 categorien, varierend van fabrikanten tot de eerdergenoemde serviceproviders. Met 42,3 procent van de stemmen is Ziggo volgens de Tweakers-bezoekers de betrouwbaarste internetaanbieder.

Ziggo werd voor het vijfde jaar op rij door de ondervraagden uitgeroepen tot beste internetprovider. KPN volgde met 17,1 procent. En met 14,3 procent maakte Xs4all de top 3 compleet. Omdat de meeste mensen niet over twee of meer internetverbindingen van verschillende aanbieders beschikken, kan er geen echte vergelijking tussen de aanbieders worden gemaakt. De strijd tussen de providers kan dus het beste als een tevredenheidsonderzoek worden gezien.

Exclusieve diensten
Het glasvezelnetwerk van Ziggo is het grootste van Nederland. Maar ook runner-up KPN legt via dochterbedrijf Reggefiber op diverse plekken in ons land nieuwe glasvezelnetwerken aan. Omdat het zenderaanbod bij de aanbieders steeds minder onderscheidend is, leggen de bedrijven de nadruk op diensten die bij de concurrent niet of in mindere mate worden aangeboden. Marktleider Ziggo biedt haar gebruikers bijvoorbeeld gratis het premium sportkanaal Ziggo Sport. Ook zendt het regelmatig popconcerten uit vanuit de Ziggo Dome. KPN gooit het over een andere boeg en biedt documentaires aan via KPN Presenteert en biedt de muziekdienst Spotify.

Als ondernemer zit je hier waarschijnlijk niet per se op te wachten. Je wilt gewoon snel internet en een goede helpdesk mocht er een keer iets misgaan. Naast de reguliere abonnementen hebben veel internetproviders daarom diverse abonnementen voor zakelijke gebruikers. Deze abonnementen zijn weliswaar duurder, maar bieden ook meer mogelijkheden. De grootste verschillen zitten hierbij meestal niet in de snelheid van het internet, maar in de aanvullende diensten als een hoge up-time en een 24-uurs bereikbaarheid van de helpdesk.

Deel

Verder lezen

Reacties