menu

Zakelijke website bedrijf

Een website voor het bedrijf zien veel ondernemers als een noodzakelijke uitgave. De kosten van de zakelijke website lopen inderdaad enorm uiteen. Maar belangrijker nog: wat levert een website voor de zaak nu precies op? Waarom zou je als zzp’er een bedrijfswebsite willen en waar moet deze aan voldoen?

Gemakkelijk een…

Lees verder

Klachten over monopolie SIDN

SIDN

De Vereniging van Registrars maakt zich meer en meer zorgen over de monopoliepositie van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland. In der loop der jaren is SIDN namelijk meer gaan doen dan enkel het beheren van het .nl-domein. En dat concurreert met de marktactiviteiten van vele registrars. Verder lezen

1 op 8 bedrijfswebsites noemt geen KvK-nummer

Geen KvK-nummer

Er zijn iets meer dan een miljoen bedrijfswebsites actief in ons land. Van deze websites, tonen 121 duizend nergens op hun digitale uithangbord een Kamer van Koophandel-nummer. Dat komt neer op zo’n 12 procent van de bedrijfswebsites die geen KvK-nummer noemt. Verder lezen

80% ondernemers registreert domeinnaam van eerste keus

Domeinnaam

Er zijn voor (potentiële) ondernemers nog voldoende domeinnamen beschikbaar, zo lijkt het. Meer dan vier op de vijf Nederlandse ondernemers heeft namelijk zonder problemen de domeinnaam van hun eerste voorkeur vastgelegd. Verder lezen

Hoe toon je de taalkeuze op je meertalige website?

Als je een website hebt die beschikbaar is in verschillende talen, dan moet je aan de bezoeker de verschillende mogelijkheden laten zien. Maar de taalkeuze bepalen kan lastig zijn. Want welke icoontjes kun je daar beter wel of juist niet voor gebruiken? En waar op de site zet je de switch-mogelijkheid? Verder lezen

Bedrijven zijn inconsistent op diverse kanalen

Inconsistent

Consumenten in Europa hebben gemiddeld zes met internet verbonden apparaten en gebruiken drie daarvan dagelijks. En een overgrote meerderheid wisselt van apparaat bij het uitvoeren van een online taak. Merken zijn hier echter onvoldoende op ingericht: vier op de tien ondervraagden zegt dat bedrijven een consistente en gepersonaliseerde ervaring via alle apparaten bieden. Verder lezen

Vermijd deze stockfotos!

Een bedrijf bestaat natuurlijk niet echt als het niet ook op het internet te vinden is. Een rommelige, lelijke website vol fouten wekt, net als een onverzorgde stenen gevel, weinig vertrouwen op. Je website wat opleuken met beeldmateriaal is dus een goed begin. Eén advies: gebruik sowieso niet de volgende inspiratieloze stockfoto’s.

Verder lezen

Mobiele website

Consumenten gebruiken steeds vaker smartphones, tablets en zelfs smart-tv’s om het internet op te gaan. Als je als ondernemer een website hebt, dan moet je daar op voorbereid zijn en de mobiele bezoeker een site kunnen voorschotelen die perfect te zien en te navigeren is vanaf hun mobiele apparaat. Gelukkig zijn daar steeds meer (gratis) online tools voor, waarmee je in een uurtje een mobiele app van je website in elkaar knutselt. Verder lezen

MKB moet meer aan online profilering doen

Het Midden-en Kleinbedrijf in Nederland mag dan wel vinden dat hun website een steeds belangrijke rol gaat spelen in de gehele communicatie met de klant, maar toch doen mkb’ers te weinig als het aankomt op de online profilering. Verder lezen

Bijna 5 miljoen .nl-domeinnamen

In Nederland ondernemen we veel op het internet. Een van de vele factoren waaruit dit blijkt is bijvoorbeeld de grote hoeveelheid domeinnamen die we registreren. De .nl-domeinnaam is in ons land verreweg de meest populaire. Hiervan zijn er al bijna vijf miljoen.

Verder lezen

Vijfentwintig jaar punt NL

Maxime Verhagen heeft vandaag de website geopend waarmee het jubileum van vijfentwintig jaar .nl wordt gevierd. Er is veel veranderd in al deze jaren maar de essentie is nog steeds hetzelfde. Nog steeds is het Internet de motor van innovatie en nog steeds groeit de rol van de domeinnaam in het Nederlandse bedrijfsleven. Verder lezen

Professionele uitstraling gezocht? Neem een website!

Zoek je een professionele uitstraling? Neem een website! Een simpel eenmansbedrijf, zelfs als hier maar parttime in wordt gewerkt, kan op het internet worden gezien als groot nationaal bedrijf. Ik spreek hier uit ervaring. Verder lezen