Berichten over social media voor bedrijven

Bedrijven vinden het soms lastig om de commerciële kansen te zien van social media. Ze zijn er privé wel actief op, maar je kunt de platforms zakelijk ook heel goed inzetten. Je vindt er gemakkelijk je doelgroep en kunt waardevolle interactie met ze aangaan. Hoe kun je alle social media-kanalen het beste inzetten voor je bedrijf?

Lees verder

‘Social commerce is in volle bloei’

‘Social commerce is in volle bloei’

Ruim twee derde van de social media gebruikers gaat na het bekijken van een advertentie weleens over tot actie. Daarnaast wordt 31 procent door advertenties op social media geïnspireerd tot een aankoop van een product. Bedrijven hebben baat bij een aanwezigheid op social media.

Verder lezen

Hoe ga je om met user-generated content?

Hoe ga je om met user-generated content?

Als je een klantrecensie leest en een bericht van het merk zelf, welke vertrouw je dan het meest? Veruit de meerderheid van de consumenten gaat uit van de aanbeveling van anderen. Dit maakt de online berichten, foto's en video's die klanten over je bedrijf verspreiden je grootste vriend en tegelijkertijd je ergste vijand.

Verder lezen

65% Nederlandse bedrijven gebruikt social media

65% Nederlandse bedrijven gebruikt social media

Bedrijven in Europa maken relatief weinig gebruik van sociale netwerken, zoals Facebook, Twitter of Instagram. Volgens Eurostat zou slechts 45 procent van de bedrijven dergelijke online platforms gebruiken om zaken te doen. In Nederland ligt dit percentage gelukkig een stuk hoger: 65 procent zou zakelijk tweeten, liken en sharen.

Verder lezen

De toegevoegde waarde van Instagram voor ondernemers

Visuele content is nog altijd in opmars. Waar Instagram binnen de social media voorheen het ondergeschoven kindje was, is het platform inmiddels niet meer weg te denken uit het medialandschap. Met wereldwijd zo’n 300 miljoen gebruikers en gemiddeld 70 miljoen gedeelde foto’s per dag vormt Instagram een perfect middel om een groot publiek te bereiken. Geen wonder dat ook steeds meer bedrijven Instagram inzetten als marketingtool.

Verder lezen

Internetstatus wordt steeds belangrijker

Internetstatus wordt steeds belangrijker

Klout internetstatus belangrijker?Jij mag een testritje maken in de nieuwe Audi A8, terwijl je vriend vanaf de zijlijn moet toekijken. En dat alleen omdat jij op internet invloedrijker bent dan hij. Toekomstmuziek? Niet als het aan sites als Klout ligt. Je status op social media-site gaat steeds belangrijker worden.

Verder lezen

Twitter voor ondernemers

Tweets blijken geniaal voor het nieuws, maar ook voor spam, zinloze berichten en opvulling van de vrije tijd van scholieren. Is Twitter nou het medium voor ondernemers en als je als ondernemer kiest om gebruik te maken van Twitter, wat kun je er dan mee?

Verder lezen

Gerelateerde berichten