menu

Professionele uitstraling gezocht? Neem een website!

Zoek je een professionele uitstraling? Neem een website! Een simpel eenmansbedrijf, zelfs als hier maar parttime in wordt gewerkt, kan op het internet worden gezien als groot nationaal bedrijf. Ik spreek hier uit ervaring.

Sinds ik een eigen website heb gemaakt, waarop ik informatie heb staan over alles wat ik doe, wordt ik opeens heel anders benaderd. Mensen zien mij opeens op vele verschillende gebieden als expert en denken dat ik een enorm bedrijf heb. Om verschillende redenen. Zo staat er op mijn website een bezoek- en een postadres. Dat lijkt alsof het gaat om een groot bedrijf? Valt wel mee. Ik huur een bedrijfsruimte bij een ander bedrijf en mijn postadres is gewoon mijn thuisadres. Thuis handel ik liever mijn post af.

Verder staat er een redelijke lijst van medewerkers op mijn website. Daar is niets van gelogen deze werken allemaal mee aan mijn bedrijf. Mijn vriendin is echt een adviseur tijdens etenstijd en mijn vader doet mijn boekhouding in wat rustige uurtjes.

Uiteindelijk is mijn bedrijf niet meer dan dat van vele zolderkamer-ondernemers. Misschien met een klein verschil dat ik de keuze heb gemaakt om met een stagiaire te werken en dus een kleine ruimte heb gevonden. Door alles op mijn website prachtig aan te prijzen, alle producten los te noemen en vier verschillende e-mail adressen te noemen (die allemaal bij mij aan komen) zoals klantenservice@mijnbedrijf.nl en sales@mijnbedrijf.nl lijkt het wel wat serieuzer. En het is niet alleen voor show; de klantenservice-mailtjes behandel ik wat vaker op een dag, de administratie meestal maar maar enkele keren per week.

Een simpele website die professioneel is gemaakt kan dan ook een compleet andere uitstraling geven aan je bedrijf. Een mooie foto van de ruimte waar de computer staat geeft opeens een zakelijke uitstraling. Een faxnummer op de website geeft opeens aan dat het bedrijf al lang bestaat (wie gebruikt er tegenwoordig nog een fax?) Laat jezelf dan ook van je beste kant zien en besteed veel aandacht aan de website. Vaak het visitekaartje en eerste indruk voor veel mensen van een bedrijf. Een ondernemer die een beetje waarde hecht aan marketing kan tegenwoordig niet meer zonder website!

Verder lezen

Reacties