menu

Online verkoop

Met het internet zijn er veel online winkels gekomen en is online verkoop een bedrijfstak op zich. Niet alleen webwinkels als Amazon.com en Bol.com maken grote winsten, ook veel particulieren en nieuwe kleine bedrijven hebben hun roeping op het internet gevonden. En er zijn nog niches genoeg om in te…

Lees verder

MKB profiteert te weinig van groei online markt

Groei

Terwijl de Nederlandse online markt jaarlijks met dubbele cijfers groeit, profiteert het midden- en kleinbedrijf in ons land hier nog te weinig van. Dit blijkt onder meer uit het feit dat slechts 11 procent van de mkb’ers meer dan de helft van zijn omzet toeschrijft aan online activiteiten. Verder lezen

Hennepthee zoekt dealers

Het eeuwenoude landbouwgewas hennep maakt momenteel een comeback. Niet als softdrugs, waar het gewas voornamelijk bekend om is, maar voor toepassingen in de bouw, textiel en voeding. Onderneemster Esther Molenwijk kwam vanuit haar functie als duurzaamheidsadviseur in aanraking met de hennepplant en sindsdien is zij vastberaden om het gewas op een positieve manier op de kaart te zetten.

Verder lezen

Laat jij je klanten nog afrekenen via iDeal?

Jarenlang was iDeal dé manier om online winkelwagentjes af te rekenen, maar hoelang de betaalmethode nog op nummer één blijft staan is de vraag. Andere grote spelers winnen steeds meer terrein en ook nieuwe partijen steken de kop op. Op de Webwinkel Vakdagen kwamen wij bijvoorbeeld Sign2pay tegen die het mogelijk maakt om te betalen met je handtekening. We maakten een lijstje van deze en andere nieuwe betaalmogelijkheden.

Verder lezen

Schoolverlater scoort met fietsimperium

Vorig jaar gingen tienduizend fietsen over de digitale toonbank van FietsUniek.nl en dit jaar wordt het dubbele verwacht. Niet alleen online wordt hard gewerkt om de groei bij te houden, in maart opent ook de eerste fysieke winkel de deuren. Wij vroegen jonge ondernemer Edwin de Jong hoe zijn Marktplaatshandeltje binnen vier jaar uitgroeide tot een van de grootste fietsenplatforms van Nederland.

Verder lezen

Zichtbare ecommerce-trends op Webwinkel Vakdagen

Vorige week vonden weer de Webwinkel Vakdagen plaats. De grootste beurs voor de Nederlandse ecommerce en doordat het altijd in januari wordt gehouden, geeft het gelijk een goed beeld van de trends die er dit jaar zullen doorbreken. Verder lezen

“Persoonlijk contact doorslaggevend”

Je eigen product bedenken, merknaam registreren en via een beurs je producten aan de man brengen. Bestaat dat nog? Luc Vermeulen bewijst van wel. Hij bedacht een zitzak op basis van lucht, liet het ontwikkelen in China en verovert nu heel Europa met een collectie van opvallende designproducten. Wij spraken met hem over hoe hij dit heeft aangepakt. Verder lezen

Webwinkel Vakdagen 2013

Doe je zaken via internet? Heb je een webwinkel, werk je voor webwinkeliers, of ben je simpelweg benieuwd wat de ecommerce-branche voor jouw organisatie kan betekenen? Dan mag je op 23 of 24 januari , de zevende editie van de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht echt niet missen!

Verder lezen

Slechte economie goed voor ecommerce?

Als het even slecht gaat met de economie, dan hoor je een boel mensen klagen. Maar webwinkeliers kunnen juist profiteren van deze situatie. Een slechte economie kan namelijk hartstikke goed zijn voor de ecommerce.

Verder lezen