Nieuwe soap StartUp draait om ondernemers

Vanaf 6 januari 2014 wordt dagelijks de nieuwe soap StartUp uitgezonden. In deze serie van BNN wordt een groep jonge ondernemers gevolgd, terwijl de dagelijkse portie jaloezie, nijd en verliefdheid natuurlijk niet zullen ontbreken. Hopelijk wordt ook genoeg het wereldje van de (jonge) ondernemer belicht.

In de serie wordt het reilen en zeilen gevolgd van diverse ondernemers. Zo is er een fanatieke vegetariër die met haar non-profit-bedrijfje biologische groenten en fruit verkoopt en staan ook twee jongens centraal die een erotieksite runnen. Ook is er een eigenaar van een supermarktketen, iemand die zowel een koffiecafé als een mini-hotel bezit, wordt er vanuit het pand een streetwear-bedrijf gerund en is er ook een ‘eigenzinnige meubelmaker’.

‘Serie over verschillende type ondernemers’

BNN heeft duidelijk een variatie willen aanbrengen in het soort ondernemers dat in het fictieve pand samenkomt en van daaruit hun bedrijfjes runt. Maar we hopen natuurlijk ook dat ze wat langer stil zullen staan bij de diverse problemen en uitdagingen waar de verschillende soorten ondernemers mee te maken krijgen. Waar botst een eigenaar van een koffiecafé tegenaan en hoe gaat het eigenlijk in de meubelwereld?

In een interview met NUzakelijk laat schrijfster Jantien van der Meer weten dat een ondernemershub de perfecte setting is voor een dramaserie. Ook omdat de soap volgens haar goed aansluit bij de maatschappelijke trends waar deze doelgroep mee wordt geconfronteerd. “Er zijn geen banen voor het leven meer. Startup toont dat je je eigen kansen kunt creëren. Dat werkt prikkelend.”

Over de auteur

Over de auteur

Ondernemen & Internet is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten