menu
e-boekhouden

Klanten werven

Klanten werven kun je op verschillende manieren. Over het algemeen geldt dat je je het beste kunt concentreren op enkele factoren om daar dan heel goed in te worden, dan om alle manieren te proberen. 

Lees verder

Hoe opdringerig ben jij?

Soms zie je een potentiële klant van ver. Je ziet hem en nog voor hij íéts heeft gezegd weet jij al genoeg. Jij kunt hem een stapje verder helpen. En dus stap je op hem af en vertelt het hem. Toch? Mocht hij nog niet direct de link zien dan geef je eventueel je visitekaartje en hoop je dat hij morgen even naar je op zoek gaat. Maar wat nu als je morgen niets van hem hoort? Wat doe je dan?

Verder lezen

Het alternatief voor AIDA

Het koopproces: een fascinerend fenomeen. Meestal wordt er, om het koopproces te omschrijven, gebruik gemaakt van het AIDA-model. Maar deze heeft ook enkele bezwaren, zoals de volgorde van de fases die niet altijd zo vanzelfsprekend is als het wordt gepresenteerd.

Verder lezen

Offline netwerken is springlevend

Als je de marketeers van nu moet geloven dan is het krijgen van klanten aan een enorme modegevoeligheid onderhevig. Van zoekmachines naar Facebook, en dan het liefst op de iPad en mobiel. Wat mis je nou echt als je niet aan deze hypes meedoet?

Verder lezen

Zo begrijp je klanten!

Ken je dat gevoel dat je echt geen idee hebt hoe je van een saai bedrijf toch een inspirerende opdracht kunt maken? Wat  doe je als de opdrachtgever zo suf als een kanarie is? Hoe maak je van de opdracht toch een inspirerend resultaat?

Verder lezen

Freemium: klanten binden met “Gratis”

Freemium: klanten binden met “Gratis”

Freemium is een van de meest besproken business modellen van de laatste jaren. Vooral op het internet is het een populair model voor bedrijven om klanten te binden. In het kort gezegd draait het er bij Freemium om dat je klanten en naamsbekendheid krijgt door gratis diensten of producten te leveren. Het geld verdien je later door een ‘premium’ pakket aan te bieden. Verder lezen

Omzetgroei

Voor de gemiddelde ondernemer is omzetgroei heel belangrijk. Als er geen groei meer in het bedrijf zit dan is dit een slecht teken (tenzij dit uiteraard een bewuste keuze is!). Groei kan je op een aantal manieren realiseren. Verder lezen

ZZP-er blijven en toch groeien

Als kleine ondernemers hou je je met veel meer bezig dan alleen de ‘core business’ van je bedrijf. Je zit dan ook al snel vol qua uren die je effectief kan draaien. En het is toch zonde om nee te moeten verkopen omdat je vol zit met werk. In dit stukje vind je een aantal tips zodat je geen nee hoeft te verkopen en je bedrijf toch kan doorgroeien.

Verder lezen