e-boekhouden

Digitaal ondernemen

Digitaal ondernemen  is een relatief nieuwe vorm van ondernemen. Door de digitalisering van onze maatschappij verandert ook de manier waarop Nederlandse bedrijven werken. Digitaal ondernemen uit zich via tal van verschillende gebieden, kanalen, marketing en handelen.

Lees verder

Eén derde mkb investeert te weinig in digitalisering

Eén derde mkb investeert te weinig in digitalisering

Maar liefst één derde van het mkb zegt de afgelopen twee jaar te weinig in digitalisering te hebben geïnvesteerd. Door de lagere marges en een tekort aan personeel gaan nog minder ondernemers hierin investeren in het komende jaar. Dit kan ervoor zorgen dat ze achterop raken.

Verder lezen

Nederland in EU-top digitale economieën

Nederland in EU-top digitale economieën

Nederland is na drie jaar terug in de Europese top-3 van digitale economieën. Alleen Finland en Denemarken gaan ons voor. Waar het EU-gemiddelde op 52 ligt, scoort Nederland 67 punten op digitalisering.

Verder lezen

Corona vertraagt digitalisering mkb

Corona vertraagt digitalisering mkb

De digitalisering onder midden- en kleinbedrijven in Nederland is vertraagd door de coronacrisis. Voor één op de drie is de belangrijkste reden voor deze belemmering een gebrek aan budget.

Verder lezen

Branche wil meer aandacht voor digitale economie

Branche wil meer aandacht voor digitale economie

Een groep van negen (branche)organisaties wil dat het kabinet meer verantwoordelijkheid neemt voor een sterke digitale economie. Het kabinet vindt digitalisering weliswaar belangrijk, maar blijkt onvoldoende bereid om hiervoor regie te nemen en de juiste investeringen te doen.

Verder lezen

Kleine bedrijven minder gedigitaliseerd

Kleine bedrijven minder gedigitaliseerd

Kleine bedrijven zijn in ons land minder ver met digitalisering dan ondernemingen met meer personeel. Zo heeft de helft van de bedrijven met twee werknemers de bedrijfsvoering niet of nauwelijks gedigitaliseerd.

Verder lezen

Ondernemers onbekend met risico’s SaaS-software

Ondernemers onbekend met risico’s SaaS-software

Twee op de drie bedrijven in Nederland is niet op de hoogte van de risico's en verregaande consequenties die het gebruik van SaaS-oplossingen met zich meebrengt. SaaS-leveranciers lijken zelf ook weinig te doen om oplossingen te ontwikkelen.

Verder lezen

Uitgaven aan digitale marketing met 44% gegroeid

Uitgaven aan digitale marketing met 44% gegroeid

Uitgaven aan digitale marketing zijn vorig jaar met 44 procent gegroeid in de VS en Groot-Brittannië. Deze markt is in deze twee landen nu 52 miljard dollar waard en de schatting is dat wereldwijde uitgaven aan digitale marketing bijna de 100 miljard dollar naderen.

Verder lezen

‘Mkb moet digitale slag maken’

‘Mkb moet digitale slag maken’

Als het gaat om technologie en de digitale ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen, dan staan we er in Nederland weliswaar goed voor, maar het midden- en kleinbedrijf in ons land zal nog een slag moeten maken. Dat vindt Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat, maar blijkt ook uit een onderzoek.

Verder lezen

Alibaba steunt nieuwe generatie ecommerce-ondernemers

Alibaba steunt nieuwe generatie ecommerce-ondernemers

Vanaf vandaag maken 37 ecommerce-ondernemers uit Azië deel uit van het eFounders-initiatief van UNCTAD en de Chinese webwinkel Alibaba. Gedurende elf dagen worden zij klaargestoomd om in eigen land katalysatoren te worden voor de digitale transformatie van de lokale economie.

Verder lezen

Toegevoegde waarde digitale economie: €182 miljard

Toegevoegde waarde digitale economie: €182 miljard

Nederland telt 1,5 miljoen mensen voor wie ICT onmisbaar is in hun werk. Dat is meer dan een vijfde van de totale beroepsbevolking. En deze groep creëerde vorig jaar 182 miljard euro aan toegevoegde waarde. Dat is bijna een derde van het totale bruto binnenlands product.

Verder lezen

Exact Live: ben jij al klaar voor de digitale toekomst?

Exact Live: ben jij al klaar voor de digitale toekomst?

Gisteren vond alweer de vijfde editie van Exact Live plaats. Ruim 4500 genodigden lieten zich informeren over trends en innovaties als big data, bots en de lancering van het nieuwe platform Exact Connect. Niet alles was direct te linken aan boekhoudsoftware, maar dat is ook niet de insteek van het event. Met Exact Live wil Exact haar klanten vooral klaarstomen voor de dag van morgen, zodat zij ook in de toekomst succesvol kunnen ondernemen.

Verder lezen

Digitale kloof tussen consument en mkb’er

Digitale kloof tussen consument en mkb’er

Consumenten maken veelvuldig gebruik van online media om bijvoorbeeld producten en diensten te bekijken en ze online aan te schaffen, maar het mkb in Nederland speelt nog te weinig in op de mogelijkheden die de online wereld hen biedt om (nieuwe) klanten te bereiken.

Verder lezen

Google wil ondernemers helpen online te groeien

Google wil, samen met kredietverstrekker Qredits en meerdere gemeentes in ons land, tienduizenden kleine ondernemers en zzp'ers verder op weg helpen om online zaken te doen en daarmee groei te realiseren. Want deze groep zou de groeikansen die het internet biedt nog te weinig benutten. Google gaat onder de naam Digitale Werkplaats diverse sessies houden in meerdere steden in ons land.

Verder lezen

Exact Live: ben jij klaar voor the next big thing?

Exact Live: ben jij klaar voor the next big thing?

Hoe zorg je ervoor dat je ook in de toekomst de beste resultaten behaalt? Hoe bouw je je bedrijf uit tot een exponentiële organisatie? En hoe ga je om met de zero tolerantie van de hedendaagse consument voor digitaal falen? Dit en veel meer werd gisteren besproken in de Jaarbeurs tijdens de vierde editie van Exact Live. Wij waren erbij.

Verder lezen

Meer omzetgroei voor cloud gebruikende bedrijven

Bedrijven die gebruikmaken van oplossingen in de cloud realiseren wereldwijd 20 procent meer omzetgroei dan bedrijven die dit niet doen. Waar bedrijven zonder online oplossingen gemiddeld met 6 procent groeien, doen bedrijven die meerdere cloud-oplossingen benutten dit met een omzetgroei van 26 procent.

Verder lezen

Verificatie-mail na domeinregistratie?

Verificatie-mail na domeinregistratie?

De overkoepelende domein-instantie ICANN wil dat houders van generieke topleveldomeinen (zoals .com, .net en .org) gevalideerd worden. Daarom wordt er een mail gestuurd naar het e-mailadres waarmee de desbetreffende domeinnaam is vastgelegd. Maar regelmatig levert dit gedoe op, zoals plots offline gehaalde websites. Heb jij al een emailverificatie-mail ontvangen?

Verder lezen

Een mailtje sturen? Soms beter van niet!

Ondanks de snelle opkomst van communicatie-apps als Whatsapp, Facebook Messenger en Hangouts is e-mail nog steeds een krachtig medium om even snel met iemand te communiceren. Zeker zakelijk Nederland mailt bijzonder vaak. Maar pakken we dit middel er soms niet té snel bij? We zetten de nadelen van e-mail op een rijtje.

Verder lezen