Match

Close to the Crowd matcht werkgevers en werknemers

Bedrijven die op zoek zijn naar werknemers of mensen die op zoek zijn naar een baan, hebben daar sinds deze week een nieuwe optie bij. Via Close to the Crowd wordt er een match gezocht tussen vraag en aanbod op het gebied van werkgelegenheid. Vacatures of CV’s komen er niet aan te pas.

Close to the Crowd heeft het daarbij liever ook niet over werkzoekenden, maar over professionals. Die kunnen zich op de site gratis inschrijven en een profiel aanmaken. Werkgevers kunnen op hun beurt een zoekopdracht plaatsen.

Als er dan een match wordt gevonden, dan worden de twee partijen aan elkaar voorgesteld. “Alleen een match van 70% of meer op basis van competenties en persoonlijke eigenschappen is voor zowel de werkgever als de werkzoekende zichtbaar”, zo meldt de matchmaker.

‘Wat je deelt, kun je vermenigvuldigen’
Close to the Crowd denkt iets anders te kunnen bieden in de wereld van vacaturesites door de manier van matchen en de lage kosten in vergelijking met traditionele werving en selectie. “Close to the Crowd is ontstaan vanuit de gedachte dat je dat wat je deelt kunt je vermenigvuldigen. Zo zijn we een samenwerking aangegaan met meerdere Europese bedrijven en willen we ons in de toekomst ook richten op andere maatschappelijke uitdagingen, zoals het aan het werk helpen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.”, aldus directeur André Mulder.

Mocht je als werkgever een match hebben gemaakt, wij hebben de tips hoe je een sollicitatiegesprek voorbereidt!

Verder lezen

Reacties