menu

26 november Marketing3

Advertorial

Als ondernemer zijn er elk jaar meerdere congressen en bijeenkomsten welke je niet mag missen. Met de start natuurlijk de KVK startersdag. Als je eenmaal ondernemer bent is Marketing3 zo’n evenement. Op 26 november 2008 vind in de jaarbeurs in Utrecht voor de 6e keer het Marketing3 congres plaats.

Marketing3 26 novemberMarketing3 (zie: www.marketing3.nl ) onderscheid zich van andere congressen door de formule waarbij prominente gezichten van het afgelopen jaar (schrijvers, wetenschappers, succesvolle CEO’s, marketeers etc) met elkaar in de debat gaan over de marketing trends van het afgelopen jaar en de perspectieven die ze bieden voor de toekomst.

Marketing3 vind ik vrij krachtig omdat ze met de debatten de sprekers dwingen om concreet te zijn, met voorbeelden en goede onderbouwing te komen waardoor de bezoeker vaak met hele toepasbare informatie naar huis gaat. Dit jaar zal er onder andere gedebatteerd worden over de vragen:

  • Is meer en agressiever marketen de manier om mensen in een recessie te bereiken?
  • Is de klant van tegenwoordig veel marketing zo langzaamaan een beetje zat?
  • Moeten er andere manieren worden gevonden om producten aan de man te brengen?
  • Het gebruik van meedenkende klanten door middel van crowdsourcing en community’s is erg hot. Is het goede advies van de massa de manier om in de toekomst de economie weer sterk te maken?
  • Is het juist gevaarlijk om op de ideeen van mensen te leunen die geen echte gediplomeerde experts zijn?
  • Moeten we niet gewoon kijken naar de personen met de beste credentials zoals we dat vroeger deden? De creatie van schaarste is lange tijd een manier geweest voor bedrijven om hun product aan de man te brengen. Er zijn nog maar x aantal exemplaren Koop NU! Of: Als je dit niet hebt hoor je er niet bij! Of: dit product is een speciale gelimiteerde oplage etc. Moeten ondernemers en marketeers hier op doorbouwen? Of is de tijd rijp voor een nieuw paradigma.

Voor het eerst bestaan er grootschalig producten die nooit op raken. Google applicaties, digitale boeken, mp3 etc. wat zal dit betekenen voor de manier waarop we producten in de toekomst in de markt zetten? Mij als internet marketeer weet me dit wel te pakken. Natuurlijk moet ik er niet te veel of te lang bij stil staan. Marketing3 is voor mij dan ook ideaal. In een dag op een zeer kwalitatieve inhoudelijke dag van de experts horen hoe het zit (of zou kunnen zitten ;-). Ik ga dan ook wederom heen!

Meer informatie? Gelukkig een uitgebreide website. Zie www.marketing3.nl voor meer informatie.

Verder lezen

Reacties