11-jarige limonadeverkoper voorbeeld voor ondernemers

11-jarige limonadeverkoper voorbeeld voor ondernemers

De 11-jarige Mikaila Ulmer zal waarschijnlijk een voorbeeld zijn voor veel ondernemers. Het Amerikaanse meisje begon op vierjarige(!) leeftijd met het verkopen van limonade en heeft dat weten om te zetten in een succesvol bedrijf. Haar onderneming heeft recent een deal gesloten met de grote Amerikaanse biologische supermarktketen Whole Foods.

In Amerika heb je het clichébeeld van de succesvolle zakenman die ooit begon als krantenjongen en dat van de succesvolle verkoper die ooit zijn eerste centjes verdiende door aan de straatkant limonade te verkopen. Mikaila Ulmer voldoet perfect aan die laatste schets, want dit Amerikaanse meisje heeft daadwerkelijk van een lemonade stand een succesvol bedrijf weten te maken.

Van limonadekraampje naar miljoenenbussiness
Rond de tijd dat ze voor een kinder-businesscompetitie een onderneming moest starten, kreeg Mikaila’s familie van haar overgrootmoeder een boek met recepten uit de jaren veertig opgestuurd. Hierin stond een speciaal recept voor lijnzaad-limonade. Maar ze werd toen ook twee keer door een bij gestoken. Toen werd Mikaila gefascineerd door bijen en wilde ze uiteindelijk honingbijen helpen. Dat bracht haar op het idee om honing in het familierecept van de limonade te doen en een succesvol drankje, BeeSweet Lemonade, was geboren.

Mikaila heeft het maar haar bedrijf zo ver weten te schoppen dat haar limonade nu ook is te vinden in de schappen van biologische supermarktketen Whole Foods. De jonge ondernemer is nu regelmatig te vinden bij events voor jonge ondernemers, waar ze altijd haar limonade uitverkocht weet te krijgen, en doneert standaard een deel van de opbrengsten naar lokale en internationale organisaties die zich inzetten voor het behoud van honingbijen.

Mikaila

Over de auteur

Over de auteur

Ondernemen & Internet is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten